nejpozdější
Marydee Ojala (ONLINE: The Leading Magazine for Information Professionals, USA) ve svém příspěvku nejprve vysvětlila princip optimalizace webovských stránek (Search Engine Optimization, SEO) a zdůraznila, že pro konečné uživatele je tzv. neviditelný web prakticky cokoliv, co je na jiné než první stránce výsledků vyhledávání. Dále naznačila principy placeného zahrnutí (Paid Inclusion), placeného umístění (Paid Placement) a platby na základě počtu prokliknutí (Cost Per Click).
VíceOdpovědnost informačního pracovníka je třeba chápat jednak z hlediska informačních procesů, jednak z hlediska (vědeckých) procesů v organizaci. Konkrétní odpovědnost se projevuje v jednotlivých krocích informačního procesu (volba informačních zdrojů apod.) a konkrétně v lékařství v jednotlivých fázích farmaceutického řetězce (od vývoje produktu k jeho prodeji). Rámec odpovědné činnosti je dán legislativně, morálně-eticky a potřebami uživatele.
VíceT. Řehák v koreferátu mimo program představil nové logo Městské knihovny (viz http://www.mlp.cz).
(js)
VíceJiří Jelínek (VŠE – Fakulta managementu, Jindřichův Hradec) v úvodu obecně charakterizoval prostředí WWW. Hlavním cílem je pomoci uživatelům WWW najít užitečné, zajímavé a relevantní informace.
VíceA. Malina představil Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví (IPVZ), jehož je ředitelem, a systém lůžkové péče o pacienta DRG, který je v rámci pilotního projektu zaváděn od r. 1997 i v ČR. Pilotní projekt byl realizován IPVZ, v rámci projektu bylo zřízeno Národní referenční centrum (NRC) jako útvar IPVZ. Činnost NRC je založena na neziskovém principu, základními funkcemi NRC je implementace DRG, podpora lékové politiky, benchmarking, inf. podpora státní správy, sledování kvality zdravotní péče, edukační a poradenská činnost.
VíceAutorky prezentovaly méně obvyklé možnosti využití citačních analýz.
VíceJ. Potáček stručně přiblížil historii vzniku informačních center VŠ na počátku 90. let 20. století v ČR i na příkladu informačního centra Mendelovy zemědělské a lesnické univerzity (např. v r. 1992 ve studovně desítky uživatelů denně, v r. 2004 cca 1400 uživatelů denně). Otázkou ovšem je efektivnost vynaložených nákladů vzhledem k získaným přínosům.
VícePodle Daniely Tkačíkové (VŠB-TU Ostrava) se snahou o standardizaci dnešní web vrací ke svým počátkům. Tehdy bylo cílem vylepšit komunikaci ve vědě, další vývoj webu se však ubíral jiným směrem.
Více