Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Problémy na YouTube, 20 let Ikara a invaze modrých velryb

Čas nutný k přečtení
2 minut
Již přečteno

Problémy na YouTube, 20 let Ikara a invaze modrých velryb

0 comments
Autoři: 
Rubrika: 

Vážení čtenáři,

jak už je v dnešní divoké době v podstatě pravidlem, i posledních několik týdnů bylo plných zajímavých novinek, dramatických událostí a dalších záležitostí, které nás diváky, čtenáře a posluchače starých i nových médií udržují v neustálém pozoru a pohotovosti. V době Donalda Trumpa, Brexitu a každodenních „breaking news“ člověk v podstatě nikdy neví, co se může stát.

Začátkem dubna například Donald Trump nařídil raketový útok na letiště v Sýrii a krátce na to vyslal letadlovou loď k Severní Koreji; usilovně také pokračoval v kritice médií, shodil největší nejadernou americkou bombu v Afghánistánu, jako první prezident od roku 1981 nenavštívil tradiční večeři s novináři (White House Correspondents’ Dinner), oslavil 100 dnů v úřadu a nakonec si povzdechl, že prezidentování je těžší, než si myslel.

Ani další zahraniční novinky nebyly zrovna příjemné. Největší webovou službu na sdílení videa, YouTube, v posledních měsících zasáhl velký reklamní bojkot, v rámci kterého platformu opustilo více než 250 firem kvůli sérii článků věnovaných zobrazování reklam u „nevhodného obsahu“. Situace je poměrně složitá (a zároveň poměrně významná), a tak jsme se na ni v tomto čísle podívali trochu podrobněji.

V Česku ale došlo k možná ještě významnější události: časopis Ikaros v polovině dubna oslavil 20. narozeniny! Původně jsme plánovali nějakou nákladnou a dekadentní oslavu na nějakém exotickém místě, ale náš výkonný redaktor Pavel Farkas v posledních týdnech bohužel stoná a tak budeme nějak souvisleji a intenzivněji slavit asi až v létě. Ale pokud byste chtěli slavit s námi, žádný strach, dáme vám vědět! :)

V polovině dubna ale Českou republiku nezasáhly jen narozeniny Ikara, ale také tajemná „hra“ s názvem „Modrá velryba“. Ve skutečnosti se jednalo o hoax, který do Evropy přišel z Ruska; ale do našich médií vstoupil ve formě skoro až hysterické zprávy o „sebevražedné hře“, která má na svědomí desítky obětí. Výsledkem intenzivní medializace ale samozřejmě bylo, že o tom každý mluvil a chtěl hru vyzkoušet, a vznikla i celá řada falešných skupin a „kurátorů“.

Co se týče dalších, snad už o něco méně depresivních zpráv, v Praze na konci března proběhl Digital Opportunities Transformation Summit, kde vystoupil i šéf Microsoftu Satya Nadella, v DOXu odstartovala výstava Big Bang Data, v Brně byla otevřena komunitní digitální dílna FabLab, legendární počítač ZX Spectrum oslavil 35.narozeniny, a Google představil novou verzi Google Earth a vylepšený Google Translate s využitím neurálních sítí.

Tolik tedy krátké ohlédnutí za uplynulými týdny. Co se týče aktuálního čísla, podíváme se na únorový Jihočeský Barcamp, březnovou diskusi Kniha versus digitál i pravidelný dubnový Učitelský summit věnovaný Apple technologiím. A aby těch reportáží nebylo málo, zavítáme také na seminář Jenom Facebook nestačí.

Jak už jsem zmínil v úvodu, v tomto čísle se také podrobněji podíváme na probíhající reklamní bojkot na YouTube. Krom toho si ale také připomeneme letošní apríl a chybět nebude ani další díl série Informační systémy a služby v Čechách Rudolfa Vlasáka.

Příjemné (skoro)letní čtení,

Jan Rylich & redakce

Hodnocení: 
Průměr: 5 (hlasů: 3)
RYLICH, Jan. Problémy na YouTube, 20 let Ikara a invaze modrých velryb. Ikaros [online]. 2017, ročník 21, číslo 4 [cit. 2017-09-20]. urn:nbn:cz:ik-18026. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/18026

automaticky generované reklamy