Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Knihovní katalog jako marketingový nástroj knihovních služeb (Radka Římanová, Linda Skolková)

Čas nutný k přečtení
1 minuty
Již přečteno

Knihovní katalog jako marketingový nástroj knihovních služeb (Radka Římanová, Linda Skolková)

2 comments
Anglicky
English title: 
Library catalogue as a marketing tool for library services
Autoři: 

Knihovní katalog je základní nástroj poskytování tradičních knihovních služeb. Má celou řadu důležitých funkcí (najít, vybrat, lokalizovat dokument atd.) a umožňuje uživatelům být s knihovnou v interakci. Ovšem katalog není jen nástroj, ale je to zároveň i produkt. Je také významnou součástí marketingu knihovny, protože OPAC (On-line Public Access Catalogue) bývá obvykle nejčastěji využívanou částí webových stránek knihovny.

I relativně ‚obyčejný‘ katalog se tak může stát významnou součástí marketingové strategie té či oné instituce. Linda Skolková a Radka Římanová se ve své prezentaci zaměřily právě na analýzu OPACů z hlediska marketingového mixu (Product, Place, Price, Promotion). Výsledným zjištěním bylo, že katalog lze opravdu efektivně použít jako marketingový nástroj; OPAC totiž nabízí uživateli celou řadu funkcí, a umožňuje i jistou míru zpětné vazby. Ve finále tak může dopomoci knihovně k poskytování lepších služeb pro celou veřejnost.

(JR)

Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
IKAROS, redakce. Knihovní katalog jako marketingový nástroj knihovních služeb (Radka Římanová, Linda Skolková). Ikaros [online]. 2007, ročník 11, číslo 1/2 [cit. 2024-03-28]. urn:nbn:cz:ik-12350. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/12350

automaticky generované reklamy

Máme tu 2 komentářů

Pokus - pokud chybi predmet komentare, z odkazu v "posledni komentare" nejde linkovat, coz je skoda a zrejme i bug (bud je treba odkazovat jinak nebo si vynutit vyplneni predmetu)