Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Úzkokolejčino zmrtvýchvstání

Čas nutný k přečtení
1 minuty
Již přečteno

Úzkokolejčino zmrtvýchvstání

0 comments
Úmrtní list s datem 25. ledna 1997 měl znamenat definitivní stop pro vláčky, které se téměř století proháněly (či lépe řečeno šinuly) po kolejnicích položených proklatě blízko sebe mezi Jindřichovým Hradcem a Novou Bystřicí. Úzkorozchodná trať (otevřená 1. listopadu 1897), která se vine krásnou přírodou České Kanady (mj. kolem vesničky Střížovice) v délce 33 kilometrů, měla být totiž zařazena do skupiny úseků, které budou zrušeny z důvodu jejich nerentabilnosti. Měla. Zatímco začal mizet inventář z opuštěné unikátní technické památky, vláda oprášila čtyři roky starý privatizační projekt akciové společnosti Jindřichohradecké místní dráhy, která na "Bystřičce" provozovala historické parní soupravy s doprovodným programem k radosti turistů z celé republiky, a převedla do jejího majetku železnici za jednu korunu. K obnovení přepravy na první soukromé trati u nás by - po její opravě - mělo dojít již 1. června.

Filip Vojtášek

Co tisk dal:

Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
VOJTÁŠEK, Filip. Úzkokolejčino zmrtvýchvstání. Ikaros [online]. 1997, ročník 1, číslo 1 [cit. 2020-05-25]. urn:nbn:cz:ik-10004. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/10004

automaticky generované reklamy