Úmrtní list s datem 25. ledna 1997 měl znamenat definitivní stop pro
vláčky , které se
téměř století proháněly (či lépe řečeno šinuly) po kolejnicích položených proklatě
blízko sebe mezi Jindřichovým Hradcem a Novou Bystřicí. Úzkorozchodná trať
(otevřená 1. listopadu 1897), která se vine krásnou přírodou České Kanady
(mj. kolem vesničky
Střížovice ) v délce 33 kilometrů, měla být totiž zařazena do skupiny úseků,
které budou zrušeny z důvodu jejich nerentabilnosti. Měla. Zatímco začal mizet
inventář z opuštěné unikátní technické památky, vláda oprášila čtyři roky starý
privatizační projekt akciové společnosti Jindřichohradecké místní dráhy, která na
"Bystřičce" provozovala historické parní soupravy s doprovodným programem k
radosti turistů z celé republiky, a převedla do jejího majetku železnici za jednu
korunu. K obnovení přepravy na první soukromé trati u nás by - po její opravě - mělo dojít již 1. června.
Filip Vojtášek
Co tisk dal: