Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Šikovné pokrytí na málo místech

Čas nutný k přečtení
1 minuty
Již přečteno

Šikovné pokrytí na málo místech

0 comments
„Kdo má mobil, je *****", zanotoval si náš kolega a začal ťukat jakési číslo začínající magickými ciframi 0601. Zdá se, že horečka mobilních telefonů začíná opadat, kdo si již mobil chtěl a mohl pořídit, tak učinil a ti rozumnější stále ještě váhají, zda se přidat. Mobilní telefon již pomalu přestává být tak vzácným úkazem a za dnešní téměř dumpingové ceny si jej může pořídit kdokoli. Symbol vysokého společenského statusu ztrácí svůj význam. To mimochodem ovlivnilo i marketing a propagační strategie firem, jejichž existence závisí na prodeji mobilních miláčků s tlačítky a desítky nevyužívaných funkcí. Firma Paegas nedávno zaplavila billboardy, inzertní stránky a rozhlasová média inzeráty, zdůrazňující rozsah pokrytí území ČR.

Musím uznat, že to na mě udělalo zpočátku dojem. Vzpomínám si totiž, jak jsem se jednou zmocnila onoho předmětu a jala se vytáčet (normální) číslo mojí kamarádky, abych ten zázrak vyzkoušela, zda se opravdu bez drátů dovolá z jižních Čech do Prahy. Po chvíli chrchlání a podivného praskání se ozvalo jedno zazvonění a poté telefonek utichl s nepříjemným varovným zapípáním. Majitel mi vysvětlil, že pokud si chci zavolat, musím vyjít na zahradu, až dozadu, „tam k tomu plotu", kde, jak má zjištěno, je nejlepší signál. To mi konečně dodalo vysvětlení, proč když náš soused telefonuje mobilem, sjede dolů ze čtvrtého patra a prochází se venku.

Když jsem však prozkoumala, jak velké je to inzerované „pokrytí na mnoha místech", zjistila jsem, že některá města jsou na seznamu uvedena i několikrát. Mají tam snad silnější signál, takže nemusí chodit telefonovat na zahradu nebo na ulici?

Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
JEDLIČKOVÁ, Petra. Šikovné pokrytí na málo místech. Ikaros [online]. 1997, ročník 1, číslo 5 [cit. 2020-01-26]. urn:nbn:cz:ik-10066. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/10066

automaticky generované reklamy