Šikovné pokrytí na málo místech
„Kdo má mobil, je *****", zanotoval si náš kolega a začal ťukat jakési číslo začínající magickými ciframi 0601. Zdá se, že horečka mobilních telefonů začíná opadat,
kdo si již mobil chtěl a mohl pořídit, tak učinil a ti rozumnější stále ještě váhají, zda se přidat.
Mobilní telefon již pomalu přestává být tak vzácným úkazem a za dnešní téměř dumpingové ceny si jej může pořídit kdokoli. Symbol vysokého společenského statusu
ztrácí svůj význam. To mimochodem ovlivnilo i marketing a propagační strategie firem, jejichž existence závisí na prodeji mobilních miláčků s tlačítky a desítky
nevyužívaných funkcí. Firma Paegas [4] nedávno zaplavila billboardy, inzertní stránky a rozhlasová média inzeráty, zdůrazňující rozsah pokrytí území ČR.
Musím uznat, že to na mě udělalo zpočátku dojem. Vzpomínám si totiž, jak jsem se jednou zmocnila onoho předmětu a jala se vytáčet (normální) číslo mojí kamarádky, abych ten zázrak vyzkoušela, zda se opravdu bez drátů dovolá z jižních Čech do Prahy. Po chvíli chrchlání a podivného praskání se ozvalo jedno zazvonění a poté telefonek utichl s nepříjemným varovným zapípáním. Majitel mi vysvětlil, že pokud si chci zavolat, musím vyjít na zahradu, až dozadu, „tam k tomu plotu", kde, jak má zjištěno, je nejlepší signál. To mi konečně dodalo vysvětlení, proč když náš soused telefonuje mobilem, sjede dolů ze čtvrtého patra a prochází se venku. Když jsem však prozkoumala, jak velké je to inzerované „pokrytí na mnoha místech", zjistila jsem, že některá města jsou na seznamu uvedena i několikrát. Mají tam snad silnější signál, takže nemusí chodit telefonovat na zahradu nebo na ulici? |