Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Mužské čtenáře láká blonďatá knihovnice z plakátu

Čas nutný k přečtení
2 minut
Již přečteno

Mužské čtenáře láká blonďatá knihovnice z plakátu

0 comments
Autoři: 

Ve snaze čelit rapidnímu poklesu čtenářů mužského pohlaví, který je ve veřejných knihovnách zaznamenán v posledních třech letech, se SKIP odhodlal k zoufalému kroku, který nemá v dějinách českého knihovnictví obdoby - k celoplošné kampani s erotickým motivem. Jak se nám podařilo zjistit, její jádro spočívá v obřích billboardech, které se mají za několik dní objevit naráz na mnoha místech republiky. Na nich je znázorněna atraktivní blondýnka v černém, která vábí potenciální zájemce o informační služby dvojsmyslným sloganem: "Můžeš mě mít v knihovně".


Současně je plánován nábor pohledných a příjemných pracovnic, motivovaných nástupním příplatkem a lukrativními mzdovými podmínkami, na nově zřízené pozice "knihovnice-hosteska". Z čeho mají být financovány, není jasné.

Vinou indiskrétnosti prosákly vzápětí informace o chystané kampani na veřejnost a okamžitě vzbudily značnou pozornost mimo obor. Prestižní týdeník Strategie, který je zaměřen na PR a marketing, se ve svém komentáři netajil svým odmítavým postojem: "Knihovny touto `kampaní` v očích veřejnost hluboce, hluboce poklesly. Těžko říci, co jí přesně zamýšlely, ale jedno je jisté: prokázaly si s ní medvědí službu. Tímto způsobem rozhodně lepší pověsti, po které prahnou, nedosáhnou."

Výkonný ředitel Asociace reklamních agentur J. Mikeš byl více diplomatický: "Knihovny mě, mírně řečeno, nepříjemně překvapily. Uspořádaly již tolik seriózních a mediálně atraktivních kampaní, vzpomínám si právě, jak se knihovníci nedávno přivazovali k sobě a k regálům, a teď se snížily k takovému kýči. Osobně si myslím, že kampaň se dostane na pořad jednání naší komise pro etiku."

Dotčená agentura AMG Promotion, která kampaň připravuje, se hájí tím, že se řídila požadavkem svého klienta: "Chtěli po nás agresivní styl, aby kampaň vybočila z řady," říká její šéf T. Jiřík.

Kampaň zasáhla výrazně do života také dívce z billboardu. Nejde o profesionální modelku, ale knihovnici z Mnichova Hradiště, slečnu Markétu Vašíčkovou, která měla pověst tiché myšky v koutku a neambiciózní pracovnice. Teď si u ní podávají dveře zástupci reklamních a modelingových agentur.

Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
IKAROS, redakce. Mužské čtenáře láká blonďatá knihovnice z plakátu. Ikaros [online]. 2001, ročník 5, číslo 13 [cit. 2024-11-24]. urn:nbn:cz:ik-11043. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/11043

automaticky generované reklamy