Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Junior Internet 2007

Čas nutný k přečtení
4 minut
Již přečteno

Junior Internet 2007

0 comments
Autoři: 

První z řady odborných akcí v rámci letošního Března, měsíce internetu byl právě Junior Internet. Tato zajímavá konference, kterou si organizují sami mladí lidé, se konala v sobotu 3. března ve velké aule v Jinonicích. Již po osmé bylo možné dívat se a žasnout, čeho všeho mohou děti a mladí lidé v prostředí internetu dosáhnout. Komerčně úspěšné projekty, weby s vysokou návštěvností, profesionální design; zkrátka nebylo toho k vidění málo.

Základní součástí Junior Internetu jsou soutěže, konkrétně JuniorWeb, JuniorText a letošní novinka, JuniorDesign. Celkem dorazilo na 276 přihlášek. V každé soutěži byly dvě podkategorie, mladší (do 15 let) a starší (15 až 18 let), a ve výjimečných případech byly uděleny i speciální ceny poroty. Vítězové jednotlivých kategorií byli slavnostně vyhlašováni v průběhu celého dne, a jako bonus byla v průběhu konference udělena i Cena ministra informatiky.

Ačkoliv vyhlašování probíhalo v několika etapách během dopolední sekce, my si můžeme výsledky ukázat hezky pohromadě. V soutěži JuniorWeb zvítězili v mladší kategorii Patrik Rajs s projektem internetové televize TV Sedr a Petr Mánek s e-shopem keramických výrobků; ve starší kategorii to byli Ladislav Nosákovec s portálem Nadovču.cz a Ondřej Havlín s katalogem programů Sosej.cz. Téma JuniorTextu bylo stejné jako letošní motto BMI, tedy „Internet – výhoda pro znevýhodněné“, a cenu získali Barbora Goldmannová a Michal Voráč. Další dvě speciální ceny poroty pak zamířily k Tomáši Vlačuhovi a Kristýně Saláškové. V soutěži JuniorDesign dosáhli na pomyslné vavříny Kamil Zeman a Jan Valuštík. Cenu ministra Informatiky dostal hned první jmenovaný projekt, tedy internetová televize Sedr, potažmo její tvůrce, Patrik Rajs. Gratulujeme!

Kromě vyhlašování vítězů proběhla i celá řada přednášek a prezentací. Na úvod vystoupil Jiří Peterka, organizátor a koordinátor Junior Internetu, Jaroslav Winter ze sdružení BMI a také Ivan Langer, ministr vnitra a ministr informatiky. Po těchto úvodních slovech (tedy spíše větách a souvětích) proběhla diskuse s několika zajímavými hosty pohybujícími se ve světě internetu. Jmenovitě to byli Patrick Zandl (zakladatel serveru Mobil.cz, tvůrce nového projektu Stream.cz), Ivan Pilný (bývalý generální ředitel české pobočky Microsoftu, prezident portálu Tuesday), Karel Sasín (ze společnosti Axima Brno) a Petr Beneš (obchodní ředitel portálu HyperInzerce). Hovořilo se o různých tématech, například o tom, jak se naši čtyři hosté k internetu dostali, jak tam začali podnikat, a jaký bude podle nich další vývoj.

Po skončení diskuse vystoupil Jiří Peterka a pohovořil o mezinárodní organizaci Together, která spojuje mladé lidi a snaží se o efektivní využití jejich volného času. Sdružení Together Czech Republic je také organizátorem konference Junior Internet. Mimochodem, kromě naší republiky probíhá Junior Internet i v dalších zemích, například na Slovensku a v Polsku (v loňském roce i v Maďarsku).

Poté si svoji prezentaci připravil manažer projektu Safer Internet, doktor Zdeněk Záliš. O aktivitách Czech Safer Internet Combined Node jsme čtenáře Ikara již informovali ve článcích Bezpečnost dětí na internetu a Safer Internet Day 2007, takže jen zmíním, že doktor Záliš celý projekt CZESICON nejprve představil, a poté již prezentoval některé výsledky, které přinesl internetový výzkum provedený v loňském roce.

Odpolední část konference se rozdělila do dvou sekcí. První přednášku v první sekci měl Patrick Zandl, který se věnoval budoucím trendům na internetu. Zaměřil se na použití tagů, jakožto nové a perspektivní metody pořádání a vyhledávání informací. Na rozdíl od předem definovaných kategorií jsou tagy prakticky libovolné a závisí na uživateli samotném. Následoval příspěvek Marka Čierného, který představil svůj úspěšný projekt Sudoku ligy. Marek nejprve (v roce 2005) spustil první Sudoku server u nás, a následně vytvořil stránky zmiňované Ligy. Ta byla natolik úspěšná, že jí nakonec odkoupila společnost Airwaves. Vznikla tak Airwaves Sudoku liga, ve které Marek pracuje jako mluvčí.

Jakub Krčmář neukazoval žádný internetový projekt, ačkoliv se jeho práce internetu týká. Napsal totiž knihu „Adobe Photoshop – praktický webdesign“, která pojednává právě o zásadách tvorby designu a rozhraní webových stránek. Kniha zaznamenala jisté úspěchy a i recenze jsou vesměs kladné (například zde a nebo zde). Následovala prezentace Zdeňka Cendry, která se týkala vývoje internetu v Evropě. Hovořil o vzrůstající rychlosti připojení, zvyšujícím se počtu poskytovatelů připojení, a také o peeringových centrech (u nás například Nix.cz), která poskytovatele propojují. Poslední příspěvek měl Petr Beneš, který hovořil o svém úspěšném projektu HyperInzerce. Jak již název napovídá, jedná se o inzertní portál, který se může v současné době pyšnit návštěvností kolem 50.000 lidí za den.

Ve druhé sekci odpoledního cyklu bylo také několik zajímavých přednášek. Marek Soldát například hovořil o tom, proč je dobré mít svojí webovou stránku, jak se dá vytvořit, a jak jí nakonec na internet vůbec umístit. Tomáš Beránek se v průběhu odpoledne věnoval vědomostním soutěžím a zábavnému programu obecně, a Marek Pospiech si přichystal povídání o reklamě na internetu. Ve své prezentaci se dotkl mnoha různých témat, od reklamních bannerů a pop-up oken až po kontextovou reklamu a e-mailing (který se v řadě případů už blíží spíše spamu).

Na samotný závěr konference proběhla takzvaná „Burza internetových projektů“, která spočívala v tom, že vystoupilo několik lidí, kteří mají na netu své rozpracované či již zaběhnuté projekty, a hledají spolupracovníky (designery, webmastery, redaktory apod.). Protože se tato „nabídka“ neustále mění, doporučuji sledovat tento odkaz.

Junior Internet opět ukázal, že se na našem internetu pohybuje mnoho mladých lidí, kteří mají plno zajímavých schopností a znalostí, a kteří vědí, co dělají. Řada z nich je velice úspěšná, a ty ostatní úspěch jistě ještě čeká. Internet má hodně co nabídnout, a mladí a cílevědomí lidé se v něm dozajista neztratí.

Klíčová slova: 
Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
RYLICH, Jan. Junior Internet 2007. Ikaros [online]. 2007, ročník 11, číslo 4 [cit. 2019-09-21]. urn:nbn:cz:ik-12455. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/12455

automaticky generované reklamy