Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Web 2.0 jako výzva pro informační gramotnost (Peter Godwin)

Čas nutný k přečtení
méně než
1 minuta
Již přečteno

Web 2.0 jako výzva pro informační gramotnost (Peter Godwin)

0 comments
Autoři: 

Peter Godwin

Peter Godwin z University of Bedfordshire v úvodu poukázal na charakteristiky generace současných studentů - jsou samostatní, nečtou nápovědy, vyžadují jednoduché nástroje a dávají velký důraz na vizuální stránku. Zároveň jsou zvyklí využívat množství nástrojů "webu 2.0", nástroje postavené na "social networking", kooperaci a sdílení v komunitě. Přesto potřebují pomoc v oblasti korektního vyhledávání a užívání např. klíčových slov, je u nich třeba podporovat kritické myšlení a řešit s nimi otázky etického přístupu k informacím a jejich využívání. Na závěr doporučil s novými nástroji experimentovat, více se věnovat vizuální stránce prezentovaných informací a akceptovat současné chování uživatel, "pouze" nabízet nová řešení a možnosti.

(JaS)

Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
IKAROS, redakce. Web 2.0 jako výzva pro informační gramotnost (Peter Godwin). Ikaros [online]. 2007, ročník 11, číslo 5/2 [cit. 2019-05-24]. urn:nbn:cz:ik-12535. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/12535

automaticky generované reklamy
registration login password