Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Rozvoj marketingových strategií pro dLIST a LIS Commons (Dominika Sokol)

Čas nutný k přečtení
1 minuty
Již přečteno

Rozvoj marketingových strategií pro dLIST a LIS Commons (Dominika Sokol)

0 comments
Anglicky
English title: 
Developing Marketing Strategies for dLIST and the LIS Commons
English abstract: 
<br />
Autoři: 

Zkratka dLIST znamená Digital Library of Information Science and Technology, a jedná se o předmětově orientovaný digitální archiv s otevřeným přístupem ke zdrojům (idea Open Access). V současnosti archiv obsahuje cca 800 dokumentů, ale společně se založením mezinárodního konsorcia LIS Commons (které se zabývá komunikací v informační vědě) se dá předpokládat další vývoj.

Jistou specialitou archivu je fakt, že obsahuje i další, nestandardní materiály (jako datasety, výzkumné zprávy, zvukové soubory a podobně). Přispěvatel / registrovaný uživatel si ale musí svoji práci či výzkum do systému uploadovat sám; tyto postupy jsou označeny jako self-registration a self-archivation, ale nejsou nijak zvlášť složité. Konkurencí pro dLIST je zejména systém E-LIS; dále třeba ArXiv, @rchiveSIC a podobně.

(JR)

Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
IKAROS, redakce. Rozvoj marketingových strategií pro dLIST a LIS Commons (Dominika Sokol). Ikaros [online]. 2007, ročník 11, číslo 1/2 [cit. 2024-11-08]. urn:nbn:cz:ik-12348. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/12348

automaticky generované reklamy