Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Balada o domácím modemu a jednom telekomunikačním operátorovi

Čas nutný k přečtení
1 minuty
Již přečteno

Balada o domácím modemu a jednom telekomunikačním operátorovi

0 comments

1. část

Byv ujištěn v telefonní ústředně, k níž přísluší můj domácí telefon, že funguje stále na analogovém principu, z čehož vyplývá, že budu Českému Telecomu odvádět pouze paušální poplatek 2,60 Kč za jedno připojení modemem k Internetu prostřednictvím serveru UK (tj. hovor uskutečněný v tomtéž uzlovém telefonním obvodu) bez ohledu na dobu jeho trvání, jsem se v únoru radostně vrhl do náruče kyberprostoru.

Jak moudré je nechválit dne před večerem! Úsměv na tváři mi ztuhl, když jsem otevřel obálku s účtem. Na něm stála částka několikanásobně převyšující částku obvyklou, která by neodpovídala skutečnosti, což vyplynulo ze srovnání se záznamy o mých modemových seancích, ani za předpokladu, že bych byl připojen k digitální ústředně.

Bleskovou anketou mezi kolegy, kteří modem doma rovněž používají, jsem zjistil, že podobnému problému čelí kdekdo. Když jsem se osobně obrátil na zákaznické centrum v Praze 1, abych se domáhal vysvětlení, bylo mi výslovně řečeno, že ústředna se během měsíce neproměnila, avšak výpis hovorů, který by mi prozradil, zda si v mé nepřítomnosti někdo zavolal za oceán, a tudíž by má stížnost byla bezpředmětná, nemohu dostat k dispozici vzhledem k šestimístnému číslu telefonní stanice.

Tuto informaci vyvrátila operátorka na zelené lince 0800-123456, když mi sdělila, že zákaznické centrum by mělo osobě, na kterou je telefon registrován, na monitoru zdarma ukázat přehled hovorů (pokud bych si jej chtěl odnést domů černý na bílém, musel bych uhradit 60 haléřů za každou položku). Nebude-li spokojena, může podat reklamaci. Mezitím jsem se v březnu spokojeně připojoval, netuše žádný podraz od svého operátora, jehož jsem se stal rukojmím... Nechce se mi věřit, že se tak stalo proto, že jsem dostál své povinnosti a poctivě Českému Telecomu modem ohlásil.

Až dosud jsem se zdržel hlasitých poznámek na adresu Českého Telecomu, ale ve chvíli bezmoci jsem si pomyslel, k čemu jsou investice do jeho dobrého jména, když má byť jediný zákazník platit za služby, které mu nebyly poskytnuty.

To be continued

Klíčová slova: 
Hodnocení: 
Zatím žádné hodnocení
VOJTÁŠEK, Filip. Balada o domácím modemu a jednom telekomunikačním operátorovi. Ikaros [online]. 2000, ročník 4, číslo 4 [cit. 2019-06-25]. urn:nbn:cz:ik-10528. ISSN 1212-5075. Dostupné z: http://ikaros.cz/node/10528

automaticky generované reklamy