nejpozdější
Zejména veřejné knihovny se nyní často potýkají s problémem, jak obhájit vlastní rozpočet, případně i svou existenci.
VíceTrendem[1] posledních let je „obohacování“ běžných ne-herních aktivit a procesů o herní prvky a mechanismy[2], pro což se postupem času ustálil anglický termín „gamification“ (česky: gamifikace; ekvivalent „hernění“ ani podobné se nepoužívají). Gamifikace tedy není produkt, nejde o hru samotnou; jde o proces, jehož cílem je pomocí specifických postupů[3] zvýšit míru zapojení uživatelů, a to jak co do objemu, tak do typu, tj. rozšířit zapojení o nové druhy interakce a nový obsah, většinou nad rámec toho, co je nezbytně nutné (viz obr. 1).
VíceČeská strana informačních pirátů na začátku prosince na svých webových stránkách oznámila, že od 1. ledna 2011 spustí nový kontroverzní projekt BibliLeaks, který vychází ze známého neméně kontroverzního portálu WikiLeaks. Server BibliLeaks.cz podle slov svých zástupců chystá v průběhu několika dnů zveřejnit veškerou e-mailovou komunikaci mezi knihovnami, a to včetně e-mailů a dokumentů posílaných mimo klasickou a poměrně otevřenou konferenci Knihovna.
VíceVe dnech 28.-30. ledna 2009 se v portugalském městě Porto uskutečnil již 17. ročník mezinárodního sympozia BOBCATSSS. Tematicky bylo sympozium zaměřeno na výzvy novým informačním profesionálům.
VíceDne 8. října 2007 se v Praze v posluchárně ČVUT představil Douglas Merrill, víceprezident pro engineering společnosti Google, s prezentací s názvem "Secrets of Search".
VíceJe tomu více jak rok, co jsem do Ikara přispěl s článkem, ve kterém jsem se (mimo jiné) rozepsal o tom, co je "Second Life" (dále jen SL) a v čem můžeme vidět výjimečnost tohoto 3D virtuálního světa - více na
Více