Elektronická konference "Školní knihovna – základ moderního Školního studijního a informačního centra"
Otevíráme diskusi na téma: školní knihovny a informatika. Školní knihovny s rozšířenou funkcí – tedy Školní studijní a informační centra (dále ŠSIC) jsou nedílnou součástí škol v mnoha zemích Evropské unie. U nás se rozvoji těchto center nedostává z mnoha důvodů dostatečné vážnosti a podpory.
Současná situace ve vzdělávání však naznačuje, že se budeme muset nad problémem funkčních ŠSIC vážně zamýšlet. Nedávno byly ukončeny výzkumy věnované funkční a čtenářské gramotnosti žáků i dospělých, v nichž Česká republika nedopadla nejlépe.
Nápravu bude nutno hledat ve všech typech vzdělávacích zařízení, především však na základních a středních školách. Školu v době informační společnosti si lze jen těžko představit bez informačního zázemí a SŠIC je právě tím specializovaným zařízením, které se stará o zprostředkování informací pro pedagogy i žáky v klasické i elektronické podobě.
Výzkumný ústav pedagogický v Praze pořádá již několik let semináře, které se zabývají otázkami výuky informatiky, práce s informacemi i problémy vytváření informačního zázemí ve školách.
Vyzýváme pedagogy, školní knihovníky či informační pracovníky, studenty, rodiče i širší veřejnost k diskusi na téma práce s informacemi na školách – informační zázemí škol, vytváření školních knihoven či školních studijních a informačních center.
Cílem elektronické konference je pomoci při vytváření modelu Školního studijního a informačního centra, který by vycházel z nadnárodních doporučení a standardů a zohledňoval přitom naše podmínky.
Odkazujeme na stránku Česká škola [4], kde jsou publikovány aktuální informace o školství a mimo jiné článek "Standard Školního studijního a informačního centra".
Své připomínky, náměty, můžete zasílat buď jednotlivě nebo všem účastníkům konference.
#?-:nbsp;
2. Jako registrovaný zasíláte příspěvky na adresu "SIC-l@ceskaskola.cz [6]".
3. Odhlášení z konference. Na adresu "listserv@ceskaskola.cz [5]" zašlete text "unsubscribe SIC-l".