Informační výuka VŠ studentů a pedagogů (Jiří Potáček)
Studenti nepotřebují jen výuku, ale i učitele. Mladí učitelé často nemají dobré pedagogické schopnosti. To si uvědomili na Mendelově zemědělské a lesnické univerzitě (MZLU), kde začínali s celoživotním vzděláváním učitelů středních škol a pak pokračovali s výukou pedagogiky, komunikace a informační gramotnosti vlastních studentů a učitelů. V současnosti se vyučují témata jako informační technologie ve výuce, informační technologie a moderní didaktická technika ve výuce atd. J. Potáček se ve svém příspěvku zaměřil také na zpětnou vazbu. Organizátoři kurzů se dotazovali na trénink komunikačních dovedností a na přínosy kurzů informační gramotnosti. Z průzkumu, který byl proveden mezi středoškolskými učiteli ohledně pedagogických schopností, mj. vyplynulo, že 35 % učitelů věnuje přípravě na výuku méně než 3 hodiny. Podrobné výsledky průzkumu jsou dostupné v plném textu příspěvku. Přednášející se domnívá, že informační výuka je potřebná jak pro studenty, tak pro vysokoškolské učitele. Poukázal i na potenciál e-learningu. Ve stávající výuce na univerzitě bude MZLU pokračovat. Moderátorka sekce Eva Lesenková doplnila plán MŠMT nařídit učitelům celoživotní vzdělávání, tak jako je tomu u lékařů.
(text konferenčního příspěvku [4])
(kp)