Interakce uživatele s informacemi (Pavel Kocourek)
Bylo zvykem, že P. Kocourek představoval produkty společnosti Convera. Ta však byla odkoupena firmou FAST, proto se logo v prezentaci změnilo. Vyhledávání je v pojetí autora příspěvku propojovací službou. Uživatel neví, co přesně hledá (nezná obsah), ale ví proč to hledá (má záměr). Pro firmy jsou klíčové informace o uživateli a uživatele potěší personalizace vyhledávacích služeb. Trendy současného vyhledávání spočívají v řízení vyhledávání uživatelem. Znamená to např. vyhledávání bez vyhledávacího pole, předvídání na základě předchozích znalostí, propojování na základě jiných souvislostí, pohled v úhlu 360°. Uživatel vyžaduje spolehlivou službu, která mu zajistí momentálně relevantní informace, jež mu přinášejí schopnost jednat. Došlo k posunu od přehlcení informacemi k zahlcení relevantními informacemi. Člověk potřebuje jen to, co je pro něj důležité právě nyní. P. Kocourek prezentoval vyhledávací platformu FAST integrující různé firemní systémové a databázové zdroje do jednoho prostředí a poskytující všechny výsledky vyhledávání v jednom náhledu. Práce s platformou je možná prostřednictvím různých koncových zařízení. Pro podniky je produkt přínosný při sběru informací o klientech, pro snadný přístup k informacím, zjednodušení práce a snížení nákladů.
(text konferenčního příspěvku [4])
(kp)