Marketing komerčního webu směrem ke knihovnám (Marie Solum Hansen)
0 comments
Autoři:
Ikaros, redakce [1]
Vydání:
Rubrika:
Web Startsiden.no je norský rozcestník a vlastní vyhledávač s možností využití externích vyhledávačů. Tvůrci mají v úmyslu spolupracovat s knihovnami, aby mohl sloužit knihovnám jako pomůcka v referenčních službách. Chtějí vytvořit jednoduchého průvodce pro knihovny, rozšířit kategorii "Knihovny a archivy" a nabídnout přístup do katalogů. Další realizace projektu vychází z průzkumu, kterého se zúčastnilo 158 knihovníků z 2000 (85 % žen, 95 % VŠ, 63 % pracuje ve veřejných knihovnách). Hypotéza: Knihovnici umějí lépe využívat internet než ostatní lidé. Z výsledků: 77 % používá internet v práci "stále", 21 % "často", zbývající "vůbec". 80 % absolvovalo školení týkající se využívání internetu, 20 % zcela nebo částečně důvěřuje informacím nalezeným na internetu. 95 % si myslí, že knihovník má být zkušeným uživatelem internetu. Nejvíce je využíván Google (96 %), Bibsys (97 %), Wikipedia (73 %), Startsiden.no (53 %). (fv)
Klíčová slova:
marketing [4]
WWW servery [5]
Hodnocení: