Využití Competitive Intelligence pro zvýšení konkurenceschopnosti obchodních clusterů (Zdeněk Molnár, Michael Has)
0 comments
Autoři:
Ikaros, redakce [1]
Vydání:
Rubrika:
Michael Has (Ústav řízení a ekonomiky podniku, Fakulta strojní, ČVUT) se ve svém příspěvku zabýval zejména tématy obchodních clusterů a problematikou Competitive Intelligence. Competitive Intelligence (neboli zkráceně CI) je jednoduše řečeno metoda získávání informací o konkurenci (včetně předvídání jejich dalších kroků). Obchodní cluster je v podstatě skupina společností, které se snaží spolupracovat. Tím mohou dosáhnout jisté specializace a být tak mnohem efektivnější.
Základním nedostatkem českého obchodního prostředí je určitá izolace znalostních a informačních firem a institucí. Tuto situaci by měl pomoci řešit právě projekt, o kterém M. Has ve své prezentaci hovořil. Současná situace je taková, že na jedné straně je množství společností a na straně druhé je množství informačních zdrojů. Každá společnost tak využívá několik zdrojů a situace je nepřehledná. Cílem, ke kterému zmiňovaný projekt směřuje, je vytvoření jednoho obchodního informačního portálu, který bude sloužit jako jednotná brána ke všem informačním zdrojům.
(JR)
Hodnocení: