Bezplatné kurzy práce s počítačem a internetem na Portálu veřejné správy
Ministerstvo informatiky rozšířilo svou nabídku vzdělávacích kurzů pro veřejnost a na adresu http://www.portal.gov.cz/ [4] umístilo několik bezplatných elektronických samostudijních kurzů zaměřených na práci s počítačem a internetem a s informačním systémem Portálu veřejné správy. Kurzy jsou stejně jako při výuce podle evropského standardu ECDL (European Computer Driving Licence) zaměřeny na jednotlivé tematické oblasti (od základních pojmů, správy souborů po textový editor, tabulkový kalkulátor, databáze, prezentace a práci s internetem a e-mailem).
Od ledna letošního roku jsou na Portálu veřejné správy přístupné následující e-learningové kurzy:
1. Databáze
2. Práce s počítačem a správa souborů
3. Prezentace
4. Služby informačních sítí
5. Tabulkový procesor
6. Textový editor
7. Základní pojmy
a další informativní kurzy provádějící Portálem veřejné správy nebo elektronickým podpisem:
8. Krok za krokem Portálem veřejné správy
9. Kurz o elektronickém podpisu
a kurz, který uživatele provede studijním prostředím eDocea
10. eDoceo 3.5 – modul Student
Na úvodní stránce Portálu veřejné správy [5] [4](v pravém horním roku) je odkaz na kurzy, který uživatele přesměruje do výukového prostředí. Zde se uživatel zaregistruje a může tak studiem procházet postupně a vracet se k neprostudovaným částem kurzů. Po úspěšném dokončení každého kurzu dostane uživatel „osvědčení“, které jej bude opravňovat k získání slevy při dalším studiu. Po úspěšném dokončení počítačových kurzů 1-4 mohou absolventi kurzů získat oficiální certifikaci ECDL [6] za zvýhodněnou cenu.
Nabídka bezplatných kurzů na Portálu veřejné správy obsahuje kvalitní e-learningové kurzy pro široké spektrum uživatelů od úplných začátečníků přes středně pokročilé až po pokročilé. Uživatel ke studiu potřebuje pouze počítač s připojením na internet. Pokud jej nevlastní, může využít nabídky některé z veřejných knihoven. Věříme, že e-learning bude dobrým pomocníkem při dalším vzdělávání nebo rekvalifikaci.