MOJE KNIHA – hledáme nejoblíbenější knihu obyvatel České republiky
Dne 1. března 2004 bude oficiálně zahájena celonárodní anketa "MOJE KNIHA - hledáme nejoblíbenější knihu obyvatel ČR". Ve stejnou dobu bude otevřena webová stránka www.mojekniha.cz [4], na které bude moci každý odevzdat svůj hlas nejoblíbenější knize svého života.
Hlavním iniciátorem a organizátorem akce MOJE KNIHA je SKIP - Svaz knihovníků a informačních pracovníků. V první fázi bude MOJE KNIHA těsně provázána s aktivitami kolem Března - měsíce internetu [5] (BMI). Počítáme s těsnou spoluprací s panem Jaroslavem Winterem a jeho týmem i v následujícím období. Informace o projektu MOJE KNIHA se mimo jiné objeví ve cca 3 mil. inzerátů o BMI. Vyvrcholení kampaně MOJE KNIHA bude v Týdnu knihoven (4. - 10. října 2004), kdy bude vyhlášena nejoblíbenější kniha.
Nejdůležitějším a rozhodujícím účastníkem akce MOJE KNIHA by se měly stát knihovny, a to nejen knihovny provozované obcí, ale všechny ostatní typy a druhy knihoven. Akce MOJE KNIHA bude podnětem a východiskem pro široké spektrum aktivit zaměřených na propagaci četby a literatury, ke zvýšení počítačové a informační gramotnosti obyvatel i k propagaci knihoven a veřejných knihovnických a informačních služeb.
Na speciální stránce [6] SKIP je k dispozici podrobný popis projektu MOJE KNIHA, jehož obsah bude dále rozpracováván a rozvíjen. Seznamte se s jeho obsahem a pomozte svým podílem na akci posílit prestiž knihoven a své vlastní práce. Co je potřeba nejvíce:
1. Přesvědčte sebe, svou rodinu, své přátele a lidi ve svém okolí, aby dali hlas své nejoblíbenější knize.
2. Udělejte vše pro to, aby MOJE KNIHA byla i akcí Vaší knihovny a jejích pracovníků.
3. Spojte běžnou činnost své knihovny s aktivitami kolem projektu MOJE KNIHA.
4. Získejte ke spolupráci na celostátní kampani MOJE KNIHA svého provozovatele a instituce ve svém okolí.
5. Získejte ke spolupráci významné lidi ze své instituce, ze své obce, ze svého regionu.
6. Získejte ke spolupráci rozhlas, televizi a další média.
MOJE KNIHA může každé knihovně otevřít prostor pro zlepšení jejích vztahů k uživatelům i k širokému okolí. Je příležitostí pro navázání nových kontaktů a spolupráce. Je šancí ke zvýšení prestiže knihovny a knihovnické profese. Ve Velké Británii bylo při obdobné akci The Big Read [7] získáno 750 000 hlasů. Věříme, že my jsme schopni získat alespoň tento počet.
Pokud se vaše knihovna zapojí do akce MOJE KNIHA, prosíme: oznamte to stručným sdělením na e-mailovou adresu mojekniha@nkp.cz [8]. Pokud máte jakýkoliv nový nápad, pokud jste schopni a ochotni zprostředkovat zajímavé kontakty, napište! Ověřme si, jakým potenciálem disponují knihovny pro ovlivnění svého okolí. Věříme, že zcela mimořádným!
PRVNÍHO BŘEZNA ZAČÍNÁME!
Redakční P. S.
Časopis Ikaros nemůže samozřejmě v takové akci zůstat stranou. Jako jeden z oficiálních partnerů akce MOJE KNIHA budeme ve spolupráci s organizátory akce zveřejňovat aktuality a zajímavosti z jejího průběhu. Chystáme anketu mezi zajímavými osobnostmi zaměřenou na jejich nejoblíbenější knihu. Každého návštěvníka Ikara bude na hlavní stránce upoutávat odkaz na stránku www.mojekniha.cz [4], kde bude moci hlasovat pro svou nejoblíbenější knihu. Přejeme celé akci a všem zúčastněným mnoho zdaru.