Nahota na prodej aneb Ubohost mistrů grafiky
Docela si dovedu - v barvách bílo-růžovo-černých - představit, jaký kohoutí mozek toto mohl vymyslet. Estetika, vtip, nápad či alespoň zajímavá informace se z této reklamy (a mnohých jiných) vytratily, zůstal jen vulgární obrázek lákající patrně jen další majitele kohoutích mozků. Zkoušela jsem si doma v koupelně lehnout na dlaždičky a musím konstatovat, že nejenom, že je to pěkná pitomost (lehám si zásadně jen do vany), ale navíc bych ani neřekla, že by to bylo nějak zvlášť erotické. Kdyby mě takhle našel můj přítel, nejspíš by si myslel, že jsem buď ztratila vědomí, náušnici nebo rozum. Musím říci, že pokaždé, když jedu do kina Galaxie kolem tohoto billboardu, mám skutečně chuť praštit sebou doma v koupelně na zem a ztratit na chvíli vědomí. Ze zkušeností z rekonstrukcí různých obydlí našich a mých známých totiž vím, že co kupujícího skutečně zajímá, je design, rozměry, kombinovatelnost, kvalita a další vlastnosti dlaždic a obkladů. Kdyby tvůrci reklamy vycházeli z jednoduchého průzkumu svých potenciálních zákazníků, jistě by zjistili, že zaujme designově dokonale zvládnutá reklama přinášející výše zmíněné informace (nebo alespoň sliby), ostatně to vyplývá i z následující příkladu.
V poslední době patří k velmi oblíbeným a tudíž i pro reklamu zajímavým podlahovým krytinám plovoucí podlahy a rádobydřevěné podlahové krytiny. Zatímco v západních reklamních materiálech uvidíte spokojenou rodinu s béžovým psíkem, se kterým si dětí hrají na podlaze u krbu, či nafocené interiéry s náznaky, co všechno jejich podlaha snese, naši mistři grafického umění vědí, jak na českého zákazníka. Ve většině případů sice prodávají západní zboží a vesele kopírují jejich reklamní materiály, ale pokud se pustí do vlastních výtvorů, pak se česká žena doprovázející svého manžela při výběru (a většinou i rozhodující o výsledku) nestačí divit. Například firma vystavující v Průmyslovém paláci Výstaviště v rámci výstavy New Design, předvádí na svém stánku nádherný plakátek, kalendář. Zaujal mě na tolik, že jsem si ho vyvěsila ve svém pokoji, čímž jsem zahájila vlastní soukromou galerii nejsexističtějších výtvorů. Opravdu, nacpat tolik sexismů do jednoho obrázku, to je známka skutečného mistra. Co na tom, že prodávají nekvalitní předražené podlahy, když na nich můžete mít sexy poslušnou ženušku, která nemajíce vlastních prostředků vás bude prosit o lepší podlahu do svého království! (Rovněž jsem se pokusila nacpat reakci na všechny ty urážející prvky do jedné věty.)
Pokochejte se dílkem našich českým mistrů! Nejenom, že je to sprosťárna vůči ženám a potažmo i mužům, ale navíc také vůči majitelům copyrightu na foto oné modelky. Při podrobnějším studiu této fotografie totiž zjistíte, že obrázek modelky je amatérsky vystřižen z jiné fotografie a dolepen na obrázek dřevěné podlahy. Fixírkou je pak dodělán stín a dílo je hotové! Jestli jsou podobným způsobem slepeny i podlahy dané firmy, tak to si raději pořídím lino!