Z České školy na Ikaros
Z této vlastnosti prostředí WWW plyne pro elektronické časopisy důležitá skutečnost (z marketingového hlediska), o níž nemůže být v případě tištěných periodik ani řeči. Články totiž mohou být přístupné nejen na serveru vydavatele, ale prostřednictvím odkazů z jakékoliv stránky, jestliže je její tvůrce hodlá na ní umístit. Přitom je třeba splnit jednu podmínku, kterou nesouvisí s web-designem nebo přenosem dat, nýbrž s tzv. netiketou: odlišit vlastní a převzaté texty (soubory).
Redakce Ikara proto přivítala nabídku, která svědčí o tom, že Ikaros přestává být vnímán jako studentská aktivita (rozuměj amatárská nebo s jepičí trvanlivostí), od správce serveru z oblasti vzdělávání Česká škola [4] a počínaje říjnovým číslem jsou zde v samostatné sekci [5] vystavovány citace (autor, název a anotace) všech příspěvků s výjimkou těch z rubrik Přečetli jsme a z Ikarových záložek. Neznamená to, že bychom slevili ze svých zásad, které jsme si stanovili na začátku realizace našeho projektu: zůstat na akademické půdě a zachovat nekomerční charakter Ikara. Partnerství s Českou školou je platonické a pragmatické a bylo uzavřeno s cílem oslovit větší počet čtenářů. Soudě podle počtu přístupů v uplynulém měsíci se náš úmysl neminul účinkem.
Pokud se vám Ikaros líbí a chtěli byste ho doporučit na vašich stránkách i grafickou formou, zde jsou k dispozici zmenšená loga ve dvou velikostech: male_logo.gif [6] (88 x 30 pixelů) a velke_logo.gif [7] (128 x 45).