iDNES nelze považovat za internetovský deník
V první řadě bych chtěl vyvrátit jeho omyl, že jde o internetovský deník. Nejde. Na titulní stránce se jasně uvádí, že, cituji, máme co činit s "ON-LINE MAGAZÍNEM DENÍKU MF DNES". Pokud by to někomu nastačilo, má v záhlaví většiny stran napsáno v bledě modrém totéž, a sice, že jde o "multimediální magazín MF DNES".
Z toho plyne i další. Je dost nepochopitelné, že se v magazínu nějakého deníku (i když je "multimediální") objevují stejné materiály jako v hlavním periodiku. Dovedete si představit, že by v jedněch novinách vyšly ve stejný den dva stejné články? Co si dovedu představit, jsou pouze dopisy čtenářů, kteří by si stěžovali a žádali "vrácení vstupného". Přesně tohle dělá iDNES. Zvěřejňuje komentáře i další články, které vycházejí paralelně v MF DNES.
Tím se dostáváme k obsahu iDNES. Rubrika "Psáno pro web" tvoří - soudě podle odkazů z hlavní stránky - pouze osminu obsahu iDNES. To opravdu není mnoho. Jedinou novinkou, a tudíž jediným přínosem vzhledem k tomu, že je šířen po Internetu, je rubrika Řekli na diktafon [4]. V té si člověk může poslechnout např. projev prezidenta po zvolení, reakci politiků na některé události, ale i vystoupení Lívie Klausové na Václavském náměstí při demonstraci na podporu jejího muže. Z ostatního stojí za zmínku už jenom kulturní přehled, který se dá prohlížet podle měst a typů kulturních pořadů a několik fotografií v galerii. Jinak obsah nestojí za pozornost, stejné informace lze najít na jiných stránkách v Internetu a pokud mohu soudit, budou stejně dobré nebo lepší.
Dále bych se chtěl zastavit u samotného zpracování iDNES. Projevují se u něj některé začátečnické problémy. Např. nevhodná volba pozadí stránek nebo naprosto nevyhovující seznam odkazů [5], který je vytvořen jako jedna stránka nijak nesetříděná.
Závěrem bych chtěl odpovědět na otázku pana Vojtáška, zda jde ze strany vydavatele MF DNES o podporu prodeje svého hlavního produktu (MF DNES) nebo o nový vydavatelský počin. Všechny indicie zatím naznačují, že jde pouze o prostředek podpory prodeje.
Bohužel očekávání vyvolaná masivní reklamní kampaní nebyla naplněna (prvních pár dnů nebylo v magazínu takřka nic), a tak z tohoto pohledu se zdá, že vydavatel udělal krok vedle. iDNES i přes svůj nepovedený start má potenciál tuto chybu napravit. Pak by se iDNES (za níž stojí velká firma) mohl vyrovnat i takovým internetovským produktům jako je Seznam [6], Neviditelný pes [7] a dalším, které vznikly na koleni. Přejme jim, aby se to povedlo a našli si svoje místo na slunci.